W trakcie kryzysu właściciele aut potrzebują możliwości niedrogich i efektywnych. Myślą nad tym, czy w silniku wysokoprężnym przyda się paliwo gazowe. Decydując się na taką zmianę, należy wziąć pod uwagę pozytywy. One zaś bywają słabsze od zakładanych.

Paliwo LPG w dieslu

Zastosowanie gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym nie jest nowinką. Australijczycy od kilku dekad wykorzystują tę technologię w samochodach użytkowych. Owa technologia sprawdza się najlepiej w takich maszynach.

W naszym kraju instalacja gazowa do diesla kusi zatem zwłaszcza przedsiębiorstwa posiadające auta ciężarowe bądź pojazdy komunikacji zbiorowej.W samochodach osobowych odznaczających się niskim przebiegiem system LPG zamontowany w dieslu zwraca się raczej słabo. 

3 typy instalacji LPG dla silnika typu diesel

Zastosowanie w dieslu instalacji gazowej właściwie w żadnym wypadku nie oznacza pracy motoru jedynie na gazie ziemnym. Co prawda istnieje podobna opcja, sugerowana poprzez tak zwany program jedno paliwo, ale wiąże się ona z potrzebą przerobienia całej jednostki.

Inną opcją jest program dwa paliwa: wewnątrz komory spalania wtryskuje się ropę i gaz. Podczas takiej instalacji wymagane jest wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej. 

Ostatnia opcja, czyli diesel gaz, cechuje się mniejszymi nakładami finansowymi, dzięki czemu bywa dostępna dla większości klientów. LPG zajmuje tu maksymalnie trzydzieści procent składu paliwa – silnik nie doświadcza zatem istotnych modyfikacji.