Zajęcia terapeutyczne dla dzieci

1. Zajęcia montessori

Kluczowe założenia metody montessori w Ostrowie Wielkopolskim to:

  • Brak systemu kar i nagród. Metoda stawia nacisk na wolność u najmniejszych czy też wykształcenie wewnętrznej motywacji {aby się uczyć|aby zacząć się uczyć|do nauki
  • Przyjazna atmosfera pomiędzy dziećmi. W montessori nie ma rywalizacji między uczniami. Maluchy uczą się wzajemnie od siebie, poprzez wsparcie i pomaganie sobie. One samodzielnie decydują, gdzie, czego i na jak długo chcą się uczyć w danym momencie. Warto również dodać, że dzieci podczas nauki mogą swobodnie poruszać się po pomieszczeniu.
  • W grupie albo w klasie znajdują się dzieci w różnym wieku, z trzech roczników. W związku z tym, że maluchy uczą się w swoim tempie, a program nauczania jest spersonalizowany, w związku z tym, że każde dziecko jest inne i ma inne potrzeby, zdolności oraz zainteresowania.
  • Nauczyciel ma za zadanie wspierać, pomagać i udostępniać odpowiednie pomoce dydaktyczne swoim uczniom. Powinien on podążać za dzieckiem i pomagać mu w odkrywaniu i rozwijaniu swoim uzdolnien.

Nauka systemem montessori – jak powinna wyglądać sala?

Pamiętajmy, że tam gdzie dziecko się uczy powinien być porządek. Uczniowie mają do użytku specjalne pomoce dydaktyczne, dobrane przemyślanie.

1. Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna jest to proces, w którym mózg zbiera docierające do niego informacje które płyną z ciała, a następnie wysyła odpowiednią reakcję. Zmysły kluczowe dla integracji sensorycznej którymi są dotyk, równowaga oraz czucie ciała mają duże znaczenie w codziennym funkcjonowaniu. Są podstawą optymalnego rozwoju i działania reszty wyższych zmysłów i umiejętności. Czym one są? Jest to na przykład wzrok, słuch, mowa, umiejętność chodzenia oraz zdolność wykonywania precyzyjnych czynności. Zaburzenia integracji sensorycznej mają miejsce, kiedy mózg nie jest zdolny do prawidłowego przetwarzania bodźców zmysłowych. Dziecko wtedy ma problem z wykonaniem i zaplanowaniem działań, może być przesadnie ruchliwe lub mieć trudności ze skupieniem się. mogą się również pojawić zaburzenia z koordynacją ruchu, umiejętności pisania a także czytania.

2. Fizjoterapia

Fizjoterapia to kompleksowe działanie, mające na celu poprawę, przywrócenie a także utrzymanie zdolności ruchowych i funkcjonalnych pacjenta. Wyjątkowo istotne jest także to, że zawiera to również działanie profilaktyczne, które przeciwdziała wystąpieniu ponownych epizodów. Celem uzyskania poprawę zdrowia, fizjoterapeuta stosuje kinezyterapię, czyli terapię ruchem czy też terapię manualną która polega na masażach i technikach wykonywanych ręką fizjoterapeuty.

3. Psychoterapia

Psychoterapia osób dorosłych w głównej mierze wiąże się z rozmową z psychoterapeutą. W związku z czym ogromna część osób zastanawia się, w jaki sposób prowadzona jest psychoterapia małych dzieci. Metody terapeutyczne dobierane są w odpowiedni sposób do wieku dziecka i jego możliwości poznawczych. Maluchy swoje problemy najczęściej pokazują w zabawie, w związku z tym, jeśli mniejsze dziecko, terapeuta bazuje właśnie na tej aktywności. Ponadto często też korzysta z gier, co pomaga nawiązać z dzieckiem więź, dowiedzieć się co lubi robić. Sama relacja pomiędzy terapeutą a dzieckiem jest istotnym czynnikiem leczniczym. Istotnym elementem pracy z dziećmi jest również praca w oparciu o rysunek. Maluchy mogą w ten sposób wyrazić swoje uczucia. Podobnie jest, w momencie, gdy teraputa wraz z dzieckiem tworzą bajki. Dziecko, robiąc to razem z terapeutą, często bohaterowi dają własne cechy czy też
lub opowiada jego życie, jako podobne do swojego.

Powiązane posty